Cairns Maandag 30-12

december 30, 2019

Vanmorgen eerst ontbijt in het hotel, keurig verzorgd met de zelfde gerechten als in Amsterdam en Singapore, Hilton zou bij ieder hotel wel dezelfde gerechten willen serveren. Net als de handdoeken badschuim bedden etc.

Zowel Cairns als het hotel geven echt het gevoel van vakantie, alsof je op Curacao of zo bent. Warm 30+ graden, windje en van die korte tropische buien, 5 minuten regen dat je zeik en zeik nat bent en dan alsof er niks is gebeurd weer volop zon. Je merkt dat ook veel locals naar Cairns nu  gaan voor hun zomer vakantie.

Vandaag hebben we een excursie gemaakt naar de regenwouden, er stonden maar liefst 6 bussen voor het hotel maar onze chauffeur riep Antwin, knap dat iemand die naam überhaupt uit kan spreken!

Dus wij met nog een stel zij hadden de verkeerde tijd door gekregen en zaten al keurig een uurtje te wachten. Een uur wachten dat hadden wij never gedaan. Ingestapt en het busje deed een  tourtje langs andere pick up hotels en een vakantiepark en meiden hostel dat mama’s hotel heette zoals gewoonlijk begon de chauffeur met Hey Guys en vertelde wat we gingen doen, wij hadden geboekt voor met de trein het regenwoud in en met de bus terug. Maar je kon ook met de trein het regenwoud in en met de kabelbaan terug of alles met de bus gaan doen. Of alles lopend maar dat was wel ver hoor en hoefde je ook geen excursie te doen hé!

Wij reden naar een heel mooi oud treinstation waar we op de trein gingen , je kreeg een kaartje met Wagon en Seat nummer lekker relaxt in stappen. De route was 35 kilometer rijden waar trein ruim 2 uur over doet. Zo lang, ja zolang want we gingen bergje op van 600 meter hoog. Dus dat duurt ff. Ontzettend Amazing niet te bevatten mooi. Het ene stukje is nog mooier dan het ander.

De aankomst was in Kuranda bij weer een oud treinstation. In de trein kregen we een “map” met wat er te zien was in het plaatsje. Een van de dingen was een cruise over de rivier. En beide zeiden we tegelijk laten we dat doen! We hadden tijd genoeg voordat we werden opgehaald door de bus. Ruim 3 uur de tijd in het plaatsje  en een boottocht van 45 minuten voor 12 euro was geen geld.

Varen op de rivier was echt geweldig de man vertelde voor we weg vaarde wel handen voeten en kleine kinderen binnen houden want er zijn natuurlijk wel krokodillen in de rivier.

Een klein meisje die zag dat de man geen schoenen aan had zei “meneer, waar zijn uw schoenen” en het antwoord was “Die zijn net opgegeten door een krokodil”

Die krokodillen lijken heel wat maar zijn zoetwater krokodillen hoor die eten niet heel veel alleen vissen vogels reptielen, dus valt best mee.

Na het boottochtje het was echt geweldig, zijn we gaan eten in een  plaatselijke hotel.

Hier is het in sommige  restaurants de gewoonte, dat je bij de bar besteld, je krijgt een bordje of vlaggetje mee met een nummer en dan brengen ze je eten aan tafel.

Ook hier maar het eten moest je ergens anders bestellen dan je drinken. “Lekker makkelijk” maar het was wel heel lekker.

Daarna door het dorpje gewandeld en souvenirs gekocht.

Onze bus chauffeur kwam ons om 15.00 uur weer ophalen. Hij had in de tussen tijd ff bij gewerkt als pendeldienst, tussen de zoo en het dorpje. Leuk bijverdienen.

Om 16.00 uur werden we weer keurig afgeleverd bij het hotel. En wat een geweldige ervaring vandaag!

J

Het is bijzonder maar in de afgelopen 12 dagen zijn we maar 12 Nederlanders tegen gekomen, het is hier’s morgens al om 6.00 uur licht en ‘ s avonds om 21.00 uur donker. Ook gaan alle restaurants en bars om 22.00 dicht. Vergelijkbaar met Engeland.

Vandaag beide een telefoonhoesje van leder gekocht met een eigen inscriptie een bijzondere aandenken aan deze reis.